志村貴子 わがままちえちゃんについて Takako Shimura About Wagamama Chie-chan

こんにちは。志村貴子は「放浪息子」(2002)、「娘の家出」(2014)とかを読んだことがあります。変な言い方ですが少女漫画の進化形みたいな漫画です。この人に限らず古今東西、昔ならば大島弓子でもそうですが何故少女漫画ではLGBTが好まれるのでしょうか。漫画の表現として凄いことや、内語の使い方などで面白いことは理解できますが何故こんな漫画ばかり描いているのかよく分かりません。なので14巻ある「放浪息子」は正直読んでいてしんどくなるのですがそういう意味でこの「わがままちえちゃん」(2015)はとても丁度良い、1巻で完結して志村貴子のエッセンスを味わえるものになっています。今回志村貴子を調べていて気になったことは、amazonのブックレビューの評価が軒並み高いです。なんかがっちり女性の読者層を掴んでいる感じがします。話は少し複雑になっていて、最初は死んだとされていた双子の姉の話が実はその双子の姉の強迫観念からくる幻想で生きているのはその姉の方です。また回想とか日記とかで時間軸が過去に遡ったりするのですが、恐らく意図的に分かりづらくする事でこの姉の心の混乱を表しているのだと思います。登場人物の感情の飛躍が面白く、すぐに殺すとかなるのは子供っぽいです。しかし僕も子供の時は真剣にそんなことを思ったり、は流石になかったですが、似たような経験はあるので分かります。最近女性の生き方を考えることがあって、僕は男なのですが例えば何かを話しているときにどうしてこんなに生き生きとしているかな、とか感じる瞬間がありますが、女性の生き方というのはやはり男ほどに気楽ではないのだと思います。なので男からすれば普通のことでも女性からすれば特別に感じることがあるんだと思います。漫画に限らず、音楽でも映画でも女性作家の作品とかで感じるそういう女の息苦しさが自分の中で関係ないことではなくなりつつあるのかもしれません。志村貴子の作風のひとつに、類型的な可愛い少女の内面の闇を描くのが得意なことがあります。この漫画内で台詞でも言及されていますが、美しい少女の不幸話は絵になる、というか漫画になるのだと思います。漫画としても少女が強い言葉を使う絵柄の違和感は視覚的にも楽しいです。

 

Hello. Takako Shimura has read "Wandering Son" (2002) and "Kanojo no Musume no Runaway" (2014). It's a strange way of saying it, but it's a cartoon like an evolution of girls' cartoons. Not only this person, but also people from all ages and countries, including Yumiko Oshima in the past, why are LGBT people so popular in shoujo manga? I can understand that manga is amazing as an expression and that it's interesting how you use internal language, but I don't really understand why you draw so many manga like this.To be honest, reading the 14 volumes of "Wandering Son" is exhausting, but in that sense, "Wagamama Chie-chan" (2015) is just right. I'm here. What caught my attention when I was researching Takako Shimura this time is that her book reviews on amazon are all highly rated. I feel like I'm getting a solid female readership.The story gets a little complicated, as the story of the twin sister, who was originally supposed to be dead, is actually the twin sister who lives in the fantasy of her obsession. Also, the time axis goes back to the past in reminiscences and diaries, but I think it's probably intentional to make it difficult to understand to express the confusion in my sister's mind. The emotional jumps of the characters are interesting, and it's childish to kill them right away.However, when I was a child, I didn't really think about it seriously, but I do know that I have had similar experiences. Recently, I've been thinking about how women live their lives, and I'm a man, but there are moments when I wonder why I'm so lively when I'm talking, but women's lives are just as lively as men. I don't think it's comfortable.The feeling of suffocation that women feel when they see the works of female authors may soon be no longer something that has nothing to do with me.One of Takako Shimura's styles is that she is good at depicting the inner darkness of typical cute girls. It is also mentioned in the dialogue in this manga, but I think that the story of the beautiful girl's misfortune becomes a picture, or rather, a manga. Even as a manga, the sense of incongruity in the design of the girl using strong words is visually pleasing.