最近考えていること What I'm thinking about recently


こんにちは。六月も半ばに入りました。漫画は全然進捗していません。日々悶々と過ごしながら、しかし何もできない無力感を味わっています。こういう時は待つしかありません。何故か最近宮崎駿の「出発点」(1996)で読んだ、「あの頃僕たちは自分たちの仕事に満足していなかった」という言葉が凄く胸に去来しています。前にも書きましたが、昔の攘夷志士も檄文とかを仲間内で回して気持ちを鼓舞させていたらしいので、映画とか漫画に関しての文章を読むことで僕もモチベーションを保とうとしています。

hello. June has also entered the middle. The manga hasn't made any progress. While spending time in agony every day, I feel helpless that I can't do anything. There is no choice but to wait in such a case. For some reason, the phrase "We were not satisfied with our work at that time", which I recently read in Hayao Miyazaki's "Starting Point" (1996), has come to my heart.As I wrote before, it seems that the old Sonno Joi also used to inspire his feelings by turning the texts among his friends, so I am trying to keep my motivation by reading the texts about movies and manga.

レコードプレーヤーが来て、レコードを何枚か聴きました。音の良し悪しは正直分かりません。しかしレコードが回って音が出ているのを見るのが、単純に面白いですし、ディスクジョッキーのように、スクラッチさせて音が歪んだりするのも楽しいです。最近北野武の映画を観てかなり衝撃を受けました。その関連で黒沢清北野武の映画の類似性についてインターネットで検索していると、偽日記@、というブログを見つけました。やっぱり他人のブログを読むのは楽しいです。

A record player came and listened to some records. I honestly don't know if the sound is good or bad. But it's simply fun to see the records spinning and making sounds, and it's also fun to scratch and distort the sound, like a disc jockey. I was quite shocked to see Takeshi Kitano's movie recently.When I searched the Internet for the similarities between Kiyoshi Kurosawa and Takeshi Kitano's movies, I found a blog called Fake Diary @. After all it is fun to read other people's blogs.