安達寛高監督作品 シライサンについて Directed by Hirotaka Adachi About Shiraisan

こんにちは。飯豊まりえが可愛いです。「ほんとにあった怖い話夏の特別編2018」で菜々緒が主演した「毟り取られた居場所」に飯豊まりえも主演していて、そこで確か先輩である菜々緒の家に行って説得する場面が非常に良くて好きになりました。個人的に僕のタイプなのですが、何が良いかというと声が良いのです。僕の場合演技は表情よりも声が重要だと思っていて、飯豊まりえとかあと多部未華子とかは発声法が良いのだと思います。良い意味で昔の女優っぽい感じが良いのです。怒ったときとか驚いた時の声が良いのです。良い良いと気持ち悪いですが、それくらい好きなので是非黒沢清作品に主演してほしいです。監督の安達寛高は何と押井守の娘である押井友絵の旦那でもあります。観ていて気になったのは出てくる男性俳優たちが皆何故か前髪を垂らしていて、それは何か関係あるのかと勘繰ったのですが全く見当違いでした。途中に瑞紀(飯豊まりえ)が部屋の中で料理をしている時に死んだ友人の加藤加奈(江野沢愛美)が後ろから現れるシーンがありますが、そこでなんの脈絡もなく黒沢清の「回路」(2001)を想起しました。しかしその予想は的中してシライサンの不自然に身体をかくっと曲げて歩くところとか、そこで流れる甲高い女性の叫びの劇伴とかあ、これは「回路」をリスペクトしているなとすぐに分かりました。というかホラー映画を撮るような人間で黒沢清を観ていない訳はなく、そして影響を受けない訳もないのでこれは最早ホラー映画のパブリックドメインのようなものかもしれません。最近怪談を良く聴いていてそこで聞いたことの受け売りなのですが、ある怪異に遭遇したときに、それから目を逸らしたらいけないというのはとても良いアイデアだと思います。怪異とはつまり恐怖そのものでありそこから逃避するのは人間の本能に基づく行動な訳ですから、それを逆手に取ったこの映画は素晴らしいです。それから渡辺秀明(染谷将太)がシライサンの怪談を語るときの指を使っての説明とその怪異が物語の枠から侵食して、その場で聞いている人間に気づくシーンも良かったです。シライサンという怪異は恐らく劇中にも説明があった、名前を忘れましたが民俗学者の資料にあったかつての日本にあったある呪術を行う一族が近親相姦の末に産まれた奇形の存在だと思われます。しかし終わり方は残念でした。これは予算が尽きてしまったのか、何かの都合で展開を急に変えなければいけなかったのか、尻切れトンボです。それと諏訪太朗はホラー映画に出過ぎです。また出ていると笑ってしまいました。それから目が抉られた死体というのはアルフレッド・ヒッチコックの「鳥」(1963)を思い起こします。流石に三段ズームアップはしていませんでしたが、確実に意識しているとは思います。

Hello. Marie Iitoyo is cute. Marie Iitoyo also starred in "Kidori Torare Ibasho" where Nanao starred in "Honto no Ata Scary Story Summer Special Edition 2018", and there was a scene where she went to her senior Nanao's house and persuaded her. It's very good and I like it. Personally, he's my type, but what's good about him is his voice.In my case, I think that voice is more important than facial expressions, and I think that Iitoyo Marie and Tabe Mikako's vocalization is good. In a good way, it feels like an old actress. I like his voice when he is angry or surprised. It feels bad if it's good or bad, but I like it that much, so I definitely want him to star in Kiyoshi Kurosawa's work. Director Hirotaka Adachi is also the husband of Tomoe Oshii, the daughter of Mamoru Oshii.What caught my attention when I watched it was that all the male actors had their bangs hanging down for some reason. There is a scene in the middle where Mizuki (Marie Iitoyo) is cooking in her room when her dead friend Kana Kato (Aimi Enosawa) appears from behind. (2001). However, my prediction was right, and I immediately realized that Shirai-san's unnatural bending of her body as she walks, and the high-pitched female screams that accompany the play show that she respects the "circuit." I understand. Or rather, there's no reason why someone who makes horror movies hasn't seen Kiyoshi Kurosawa, and there's no reason he's not influenced by him, so this may be something like a horror movie in the public domain.I've been listening to a lot of ghost stories recently, and I think it's a very good idea that when you encounter a certain monster, you can't look away from it. A strange thing is fear itself, and escaping from it is an action based on human instincts, so this movie that takes advantage of it is wonderful.Also, when Hideaki Watanabe (Shota Someya) tells Shiraisan's ghost story, he uses his fingers to explain it, and the scene where the strangeness erodes out of the frame of the story and the people who are listening to it on the spot was also good. The monster Shiraisan was probably explained in the play, but I forgot its name, but it was in a folklorist's document that it was a malformed being born as a result of incest in a certain clan that practiced magic in Japan in the past. It seems. But the way it ended was disappointing.This is a dragonfly, whether the budget has run out or the development had to be changed suddenly for some reason. Also, Taro Suwa is in too many horror movies. He also laughed when he said he was out.The corpse with gouged out eyes reminds me of Alfred Hitchcock's "The Bird" (1963). As expected, I didn't zoom in three steps, but I think I'm definitely aware of it.