今日の出来事 what happened today

こんにちは。今日は久々に電車に乗りました。全く人が居ない時間帯に乗れたこともあり、とても快適に旅が出来ました。高知県四万十町にある窪川、といっても今は合併して四万十町になってしまいましたが、に行きました。とにかく街にスナックやらバーが多いです。聞いたことのない英単語やらシンプルな駄洒落やら名前がどれも個性的なのが面白かったです。スナックが多いためか、街にはシニア世代の人々が多く、元々高知県は全国2位に高齢者が多い県ということもあり、シニアの社交場みたいになっていました。別に何の目的もなくぶらっと行ったのですが、電車の快適さを改めて感じました。と同時に一本の時間を逃すと、一時間はざらに待たなくてはならない、という田舎駅ならではの不便さもありました。

hello. I took the train for the first time in a while today. I was able to ride during a time when there were no people at all, so I was able to travel very comfortably. I went to Kubokawa in Shimanto Town, Kochi Prefecture, which has now merged to become Shimanto Town. Anyway, there are many snacks and bars in the city. It was interesting to see the unique English words, simple puns, and names that I had never heard before.Perhaps because there are many snacks, there are many senior citizens in the city, and Kochi Prefecture is originally a prefecture with the second largest number of elderly people in Japan, so it has become like a social gathering place for seniors. I went there without any particular purpose, but I felt the comfort of the train again. At the same time, there was also the inconvenience of being at a rural station, where if you missed an hour, you would have to wait an hour.