こんにちは。色々な意味で面白い映画でした。ダーレン・アロノフスキーは「π」(1998)を観たことがありました。観ていて一番気になったのは主役のジェニファー・ローレンスが異常なまでに画面に映っていることです。映画を通して観て体感8割くらいジェニファー・ローレンスが出ています。基本的に家の中のワンシチュエーションで話が進むため、家の中をカメラがかなり動くのですが、その時に必ずジェニファー・ローレンスの後ろにカメラがついて回ります。カメラの距離も近く、僕は話よりもその撮り方が気になりました。そして言うまでもなく、ロマン・ポランスキーの影響を感じました。他の方の感想を読むと、この映画はキリスト教の旧約聖書を下敷きにしている、みたいな話があって、それはとても納得出来ました。ラストの怒涛の展開は観ていて久しぶりに凄い映画を観ている、と思ったほど凄いです。それは前半が異様に静かで、まさかこんなに暴力的な展開になるとは思わなかったからです。殴られるシーンは恐らくCGだと思いますが、かなりナチュラルな処理で全く加工の跡が見えず、驚きました。聞くところによると、ダーレン・アロノフスキーは今敏の「パーフェクトブルー」(1997)の実写化権を買おうとしていたくらい、今敏と交流があったらしく、そういう意味でも僕は多分この監督の感性が好きかもしれません。
hello. It was an interesting movie in many ways. Darren Aronofsky had seen "π" (1998). What caught my attention the most while watching was that Jennifer Lawrence, the main character, appeared on the screen in an unusual way. Jennifer Lawrence appears about 80% of the experience through the movie.Basically, the story progresses in one situation in the house, so the camera moves a lot in the house, but at that time the camera always follows Jennifer Lawrence. The distance between the cameras was close, and I was more interested in the way the film was shot than the story. And, of course, I felt the influence of Roman Polanski. When I read other people's impressions, there was a story that this movie is based on the Christian Old Testament, and I was very convinced of that.The raging development at the end is so amazing that I thought I was watching a great movie for the first time in a long time. That's because the first half was strangely quiet, and I didn't expect it to develop so violently. I think the punching scene is probably CG, but I was surprised that the processing was quite natural and there was no trace of processing. heard According to what I heard, Darren Aronofsky had a relationship with Satoshi Kon, to the extent that he was about to buy the rights to the live-action adaptation of Satoshi Kon's "Perfect Blue" (1997). maybe.