最近考えていること what i'm thinking about lately


こんにちは。「ほんとにあった怖い話 夏の特別編2022」を観ました。このシリーズは大体毎年観ていますが、今回はいつにもまして闇の演出が多かったです。僕が一番怖かったのは最後の女子寮の話「一言のあやまち」です。この手の話は「腕をちょうだい」とか古いやつだと「影の同調」とかありますが、やはり怖いです。オチは「影女」と同じですが、その見せ方がかなり気持ち悪く、僕は好きでした。「遊び待つ」はかなり中田秀夫の「仄暗い水の底から」(2002)を彷彿とさせる内容でした。だからこそ最後のオチは娘だと思っていた女の子の方が、というものかと思いましたが意外とあっさり終わりました。特に女の子が描いた絵のところで流れる音楽は恐らく「仄暗い水の底から」と全く同じ音楽を使っています。あと今回のシリーズでは幽霊が画角から逸れたあともちゃんとずっと存在している感じが良かったです。志田未来は声だけの出演だったのですね。

hello. I watched "The Really Scary Story Summer Special Edition 2022". I watch this series almost every year, but this time there were more dark productions than usual. The thing that scared me the most was the story about the girls' dormitory at the end, "One Word's Mistake." This kind of story is "Give me an arm" or "Shadow Synchronization" if it's an old one, but it's still scary. The punchline is the same as "Kageonna", but the presentation is quite disgusting and I liked it."Waiting to play" was very reminiscent of Hideo Nakata's "From the bottom of the dark water" (2002). That's why I thought that the last punch line was the girl who I thought was her daughter, but it ended surprisingly easily. In particular, the music that plays in the picture drawn by the girl probably uses the exact same music as "From the bottom of the dark water". Also, in this series, I really liked how the ghosts continued to exist even after they left the angle of view.Mirai Shida was a voice only appearance.