押井守監督作品 機動警察パトレイバーについて Director Mamoru Oshii about Mobile Police Patlabor

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こんにちは。いきなりですが、押井守の映像と庵野秀明の映像は似ています。この映画「機動警察パトレイバー the movie」(1989)で出てくる場面や演出は「新世紀エヴァンゲリオン」(1995)のTVシリーズの随所で確認出来ます。手繰っていくともっと深い元ネタがあるのかも知れませんが、そんな感じがしました。そして今回観ていて思ったのは押井守の映画独特の雰囲気は、映画内のコメディの部分にあると思います。一言で言うと変です。刑事が事件の真相を追う場面では台詞の無い、静かな都市の風景をカメラがゆっくりパンしていく、というシリアスなドラマ仕立てになっていますが、所々コメディっぽい映像が挟まっていて、簡単に言えば変なのです。ですが、それが心地良いとも思えてきました。押井守の映画の独特な雰囲気は一度や二度では簡単には理解出来ないようです。刑事ドラマによくある、主人公が事件の真相に気付く一連の流れと、ラストの方舟の戦闘は見事です。闇に浮かぶ工事現場の光も綺麗でした。そして書き忘れていましたが、冒頭の無人のレイバー事故の映像が滅茶苦茶格好良いです。

Hello. Suddenly, the video of Mamoru Oshii and the video of Hideaki Anno are similar. The scenes and productions that appear in this movie "Mobile Police Patlabor the movie" (1989) can be found throughout the TV series of "Neon Genesis Evangelion" (1995). There may be a deeper source material as I go about it, but I felt that way. And what I was watching this time was that the atmosphere unique to Mamoru Oshii's movie is in the comedy part of the movie.In a word, it's strange. In the scene where the detective follows the truth of the case, there is no dialogue, and the camera slowly pans the scenery of the quiet city, which is a serious drama, but there are comedy-like images in some places, so it is easy. It's weird to say. However, I have come to think that it is comfortable. It seems that the unique atmosphere of Mamoru Oshii's film cannot be easily understood once or twice. The series of steps in which the main character notices the truth of the case, which is common in detective dramas, and the battle of the last ark are wonderful. The light of the construction site floating in the darkness was also beautiful. And I forgot to write it, but the video of the unmanned Labor accident at the beginning is messed up.