こんにちは。この映画は以前も一度観たことがありました。他の方の感想を読みましたが、多くの人の言うように、この映画は主人公のトラヴィス(ロバート・デニーロ)の夢の話であるような気がします。ベトナム帰還兵を扱かった映画はエイドリアン・ラインの「ジェイコブズ・ラダー」(1990)やロバート・ゼメキスの「フォレスト・ガンプ」(1994)などありますが、この「タクシードライバー」(1976)は時代的にも最もニューヨークの治安が悪かったらしく、結末も破滅的で時代を反映していると思います。ベトナム帰還兵に限らず戦争経験者のPTSDの話はよく聞きますが、殺し合いの極限状態で何ヶ月も普通の精神状態を保つことの方が異常です。トラヴィスの語りで街の腐敗を嘆く場面が幾つかありますが、戦争してまで守った街だけにこんな街のために戦ったことが正しかったのか、という怒りがあるのだと思いました。ベッツィをポルノ映画に誘い、帰られた次の日に仕事場に罵詈雑言を浴びせにやってくる主人公はどう見ても主人公の資格がありません。この映画の面白いところは、トラヴィスが普通の青年であるところです。どうにか現状を打破しようともがきますが、最終的には破滅します。
Hello. I've seen this movie once before. I read other people's impressions, but as many people say, I feel that this movie is a dream story of the main character Travis (Robert Deniro). There are movies dealing with Vietnamese returnees such as Adrian Rhine's "Jacob's Ladder" (1990) and Robert Zemeckis's "Forest Gump" (1994), but this "taxi driver" (1976) is It seems that New York was the most unsafe in the times, and I think the ending is ruined and reflects the times. I often hear the story of PTSD, not only Vietnamese returnees but also war veterans, but it is abnormal to maintain a normal mental state for months in the extreme state of killing each other. There are several scenes where Travis lamented the corruption of the city, but I thought there was an anger that it was right to fight for such a city only for the city that protected until the war. The protagonist who invites Betsy to a porn movie and comes to her workplace the day after she returns, she doesn't qualify as the main character. The interesting thing about this movie is that Travis is an ordinary young man. I'm struggling to break the current situation somehow, but it will eventually be ruined.