最近考えていること what i'm thinking lately

こんにちは。2月が終わります。今月はかなり体感的に早かったです。日数が少ないだけでなく生活がマンネリズムに陥っているからです。マンネリズムといってもそれはある程度パターン化された、最適化された結果なのでそれに対して不満は無いのですが、このままで良いのかという漠然とした不安を感じたりします。こういう時は本を読むか映画を観るか音楽を聴くか、そしてそこから何となく心が動く何かを見つけることです。やはり最近読んで一番面白かった楳図かずおの作品を読みたいです。amazonで探したのですがKindle版しかないものが多く、ペーパーバックは無いようです。本は出来るだけ現物が良いのでペーパーバックで頼みたいのです。それかまた司馬遼太郎とかを読んでみるのも良いかもしれません。

Hello. February is over. This month has felt really fast. Not only are there fewer days, but life is falling into mannerism. Even though I say mannerism, it is the result of optimization that has been patterned to some extent, so I am not dissatisfied with it, but I feel vague anxiety about whether it is okay to leave it as it is. At times like this, read books, watch movies, listen to music, and find something that moves your heart.I would like to read Kazuo Umezu's work, which was the most interesting I've read recently. I searched on Amazon, but many of them are only available in Kindle edition, and there seems to be no paperback. As much as possible, the actual book is good, so I'd like to ask for a paperback. Or it might be good to read Ryotaro Shiba.

20230301

前にも書きましたがやはり宇多田ヒカルは何故か分かりませんが好きです。歌詞のセンスが特別良い気もしませんが、何故か印象的な歌詞が多いのも不思議です。「君に夢中」とかも歌詞がそんなにセンスが良いとは思わないのですが、さっきからずっと同じことを書いていますがとても良いのです。ひとつメロディーが良いということは言えます。「TRAVELING」とかのコード進行はメジャーセブン、メジャー、マイナーというお洒落な曲調ですが、それをアップテンポでダンサブルなアレンジにしています。またコーラスワークとかも実験的なものが多く、その塩梅が絶妙に飽きさせないのかもしれません。

As I wrote before, I still like Utada Hikaru for some reason. I don't think he has a particularly good sense of lyrics, but for some reason it's strange that there are many impressive lyrics. I don't think the lyrics like "I'm crazy about you" have such good taste, but I've been writing the same thing for a while and it's really good. I can say that the melody is good.The chord progression of "TRAVELING" is a stylish melody of major 7, major, and minor, but it's an uptempo and danceable arrangement. Also, the chorus work is often experimental, and it may be that the seasoning is exquisitely not boring.