大白小蟹 うみべのストーブについて Ooshiro Kogani About the seaside stove

こんにちは。刊行されたのが2022年だと知って少し嬉しかったです。最近の漫画家でこんなにもセンスの良い人が居たということが嬉しいのです。何処となく高野文子っぽい感じもします。この方について調べてみたのですが本当に最近デビューされたらしく、あまり情報が無いので性別不明ですが、「きみが透明になる前に」(2022)とか「雪を抱く」(2022)とかを読むと女性なのかな、と思いました。センスが良いと書きましたがそれはどういうことかというと、台詞の言葉のチョイスであったり、表題作の「うみべのストーブ」(2021)や「雪子の夏」(2022)などの非現実な設定を親しみやすく、またそれでいてあざとくもないくらいに感動させてくれるところです。ですが個人的に一番センスが良いと思ったのは、近年の作品なのにコロナウイルスの影響を感じなかったところです。これは意図的なのかまたは偶然にそれ以前に考えていたアイデアを使ったのか、分かりませんが作品の価値として正しいのは絶対にこっちだと思っています。作家の精神世界は普遍的で何物にも侵されない神域であるべきだと、そう思います。「雪の街」(2018)だけタッチが違うと思ったらこの作品だけは2018年に制作されたようです。多くの漫画家の絵の変遷を見ているとやはりこういう風になっていくのかなと感じます。近年はデジタル作画が普及していて描込んだ緻密な画面よりも、余白や空間を意識したような方向に進化していっているように思います。それは手描きで時間をかけて描込んだものをデジタルで一瞬で処理出来ることと関係していると思います。

Hello. I was a little happy to know that it was published in 2022. I'm glad that there was a recent manga artist with such good taste. Somehow I feel like Fumiko Takano. I did some research on her, but she seems to have made her debut recently, so there isn't much information about her gender, so I don't know her gender, but when I read "Before you become transparent" (2022) and "hold the snow" (2022), she's female. I wondered.I wrote that it has a good sense, but what does that mean? The unrealistic settings of the title works such as "seaside stove" (2021) and "Yukiko's Summer" (2022) are approachable, yet at the same time, they move us in a way that is not overbearing. However, what I personally thought was the best sense was that although it was a recent work, I didn't feel the influence of the coronavirus.I don't know if this was intentional or if it happened to be an idea I had in mind before, but I definitely think this is the correct value for the work. I believe that the writer's spiritual world should be a universal and inviolable sanctuary. If you think that only "Snow City" (2018) has a different touch, it seems that only this work was produced in 2018. When I catch a glimpse of the transition of manga artist's paintings, I feel that it will be like this.In recent years, digital drawing has become popular, and I think that it is evolving in a direction that is conscious of blank spaces and spaces rather than detailed drawings. I think it has something to do with being able to digitally process things that took a long time to draw by hand.