ダイアナ・ウィン・ジョーンズ原作 宮崎吾朗監督作品 アーヤと魔女について Written by Diana Wynne Jones Directed by Goro Miyazaki About Earwig and the Witch

こんにちは。今のものも観ないといけない、と思い借りてみました。オープニングの不穏な始まり方が何気に良かったです。あと音楽が良いです。僕はピクサーもディズニーもあまり観ないので、正直CGのクオリティはよくわかりません。子供向けの映画であるので、僕がとやかく言うのはお門違いというか、子供が面白いと思うのならそれは面白いのでしょう。ひとつ引っ掛かったのは声優の演技です。これは近年のアニメーション映画全般に言えることですが、演技過剰な気がします。これは好みなのですが僕は別に台詞は棒読みでも良い、と思っています。アニメーションは何よりも絵が雄弁に感情やら状況やらを伝えているので、そこに更に声の演技が入るのはトューマッチに感じます。あとこの映画で良かったのはアーヤが泣かないところです。普通なら泣くようなところで泣かないのはおお、と思いました。それと全体的にシルヴァン・ショメの「ベルヴィル・ランデブー」(2003)に似ている気がしました。またジブリの幻の企画「長くつ下のピッピ」をやろうとしたのかな、とも思いました。僕は終盤の展開が凄く好きだったのですが、面白くなり始めたところで映画は終わってしまいました。それとアーヤがかなり独り言を言う場面があります。これは時代を感じるというか、今のYouTuberなどの影響でこどもも独り言が増えてきているのかな、と思ったりしました。

hello. I borrowed it thinking that I have to see the current one as well. The disturbing beginning of the opening was good somehow. Also the music is good. I don't watch Pixar or Disney much, so I honestly don't know the quality of CG. It's a children's movie, so I'm not sure if I'm going to say anything about it, but if children think it's funny, it's funny.One thing that stuck with me was the voice acting. Although this can be said to animation movies in general in recent years, I feel that acting is excessive. This is my preference, but I think that the lines can be read in a straight line. In animation, more than anything else, pictures eloquently convey emotions and situations, so it feels like a match to add voice acting to that.Another good thing about this movie is that Arya doesn't cry. I thought, oh, she doesn't cry when she would normally cry. In addition, I felt that it resembled Sylvain Chomet's "Belleville Rendezvous" (2003). I also wondered if he was trying to do the phantom Ghibli project "Pippi Longstockings".I really liked the ending, but the movie ended just when it started to get interesting. Also, there is a scene where Arya talks to herself quite a bit. This makes me feel the times, and I wondered if children are talking to themselves more and more due to the influence of YouTubers and others.