最近考えていること What I'm thinking about recently

こんにちは。7月に入りました。前にも書きましたが最近時間の流れが速すぎます。マンネリズムだと思いますが、どうにもやる気が出ません。なのでamazonで色々買い物をして何とか気を紛らわせようとしています。結局新しい何かを無理やりにでも導入しない限りこの状況からは抜け出せそうにありません。僕のやる気スイッチある日突然入ったりするので、実はもうそろそろかな、と勝手に思ったりしています。最近アングラについて考えることがあって、そう考えると僕はアングラはそんなに好きではないのかも知れません。例えばゆらゆら帝国の初期1990年代くらいのライブ映像とかがyoutubeに上がっていて、それを観るとすごいとは思うのですが好きではないな、と思うようになりました。つげ義春の場合は特別でアングラ的な面もありつつ、僕が好きなのは旅ものと呼ばれるシリーズの厭世的な旅の気分を味わえるから好きなのですが、丸尾末広とかは本物のアングラというかあそこまでいくと僕はあまりついていけません。まあ僕が持っているアングラの知識が浅いこともあるかもしれませんが。アングラが持っている社会における暗部を見てみたい、という好奇心はどんな時代にもいる集団からあぶれたものたちの心に深く刺さります。それは仲間意識にも近い感情なのかもしれません。


hello. It's July. As I wrote before, the flow of time is too fast these days. I think it's mannerism, but I'm not motivated. So I'm trying to get distracted by shopping at amazon. After all, it seems unlikely that we will be able to get out of this situation unless we forcefully introduce something new. My motivation switch suddenly turns on one day, so I think it's about time.I've been thinking about underground recently, and when I think about it, I may not like underground so much. For example, live footage from the early 1990s of the Yura Yura Teikoku was posted on youtube, and I think it's amazing to watch it, but I don't like it. One In the case of Yoshiharu Tsuge, there is a special and underground aspect, but I like it because I can enjoy the feeling of a misanthropic trip in a series called "Travel", but Suehiro Maruo is a real underground or something like that. I can't keep up with it. Well, I may not have much knowledge about underground music.The curiosity of underground people to see the dark side of society deeply pierces the hearts of those who have been struck by groups of all ages. It may be an emotion that is close to a sense of companionship.