黒沢清監督作品 散歩する侵略者について Directed by Kiyoshi Kurosawa About Before We Vanish

f:id:okabayashisoma:20220408191632j:plain
こんにちは。長澤まさみが可愛いです。ドュニ・ヴィルヌーブの「メッセージ」(2016)の影響も感じました。ジョン・カーペンター的な無言の男たちが迫ってくるところも良かったです。

2022 0410
「メッセージ」は先週くらいにBSで放映されていて、何気なく観ていたのですが、結構面白くかなり最後まで観ました。一度観た映画でしたが、やはり面白い作品は何度観ても、面白いですね。この「散歩する侵略者」(2017)の侵略者の造形はこの映画に影響されたのではないかと、深読みしてしまいました。この「メッセージ」の侵略者であるヘクダポットは我々三次元の生物よりも、文字通り次元が違う生物です。我々は時間を過去と未来とで不可逆的にしか見れませんが、次元が違う生物から見れば時間は始まりと終わりが初めから決まっていて、運命、という不確かなものはなく、その考え方から自分の生命すらも容易に絶つことが出来ます。侵略者が他の人間に移り変わることが出来る筈なのに何故しないのか、という問いはこの考え方から説明できそうな気がします。

Hello. Masami Nagasawa is cute. I also felt the influence of Duni Villeneuve's "Message" (2016). It was also nice that the silent men like John Carpenter were approaching.

The "message" was broadcast on BS about last week, and I casually watched it, but it was quite interesting and I watched it until the very end. It was a movie I watched once, but it's still interesting no matter how many times I watch an interesting movie. I have read deeply that the modeling of the invaders in "Before We Vanish" (2017) may have been influenced by this movie. The invaders of this "message", Hekdapot, are literally different dimensions than our three-dimensional creatures.We can only see time irreversibly in the past and the future, but from the perspective of living things of different dimensions, the beginning and end of time are fixed from the beginning, and there is no uncertainties about fate. You can easily kill even the life of. I feel that this way of thinking can explain the question of why the invaders should be able to transfer to other human beings.